Midsommar 2026

Midsommar var lugnt, soligt och varmt och firades hemma med min lilla familj.

Dagen startades igång med sällskapsspel en lång stund på morgonen.

Idag blev det en god hemmagjord räkmacka -perfekt i sin enkelhet- till midsoomarlunch ute på altanen tillsammans med min lilla familj.

Sedan cyklade vi iväg till en ny lekplats.

Vi åt varsin glass i apladalen.

Sen blev det dans runt midsommarstången.

Vi sjöng till små grodorna och cyklade hem igen…

På eftermiddagen tog vi fram en pool som barnen badade i på trädgården medan jag avnjöt en svalkande läsk och såg på deras busiga lekar och försök att skapa egna regnbågar.

Efter ett svalkande bad fick barnen värma upp sig inkurade i varsin handduk och en intensiv tävling med kulbanan drogs igång från soffan ute på altanen.

Vi pärlade midsommarkransar och midsommarstången medan vi väntade på kvällsmat.

Vi åt tacos till kvällsmat ute på altanen och sedan fick barnen fortsätta med vattenlek länge lääänge i vår fritt blomstrande trädgård ända till läggdags.

Lämna ett svar