Semester i Rhodos 2017 20-23 augusti

Mandag

Semester! Jag åkte en vecka till TUI Magic Life Plimmiri! 30-31 grader varmt och strålande solsken. God frukostbuffé, lunchbuffé, middagsbuffé och läskande drycker och glass i massor.

Jag började semestern med, Aqua fitness, läste en bok på stranden och paddlade kanot. Innan middagen hann jag även med ett träningspass i Bokwa. En perfekt första dag!

Jag vaknade tidigt nästa morgon för att vara med på morgonmeditation. Efter frukost paddlade jag kanot och innan det var tid för lunch, hann jag även läsa en stund vid poolen. Innan middagen fick jag en härlig massage och jag avslutade sedan kvällen vid en uteservering på en takterrass. Det var en lugn dag.

På tisdagen fortsatte jag att njuta av solen och semesterlunket, jag var på stranden, simmade, testade lite yoga och läste vid poolen.

Efter lunch spelade jag shuffleboard innan det var dags för ett intensivt träningspass i boxning, Svetten rann, händerna blödde och jag hade jättekul! Jag fick slå olika kombinationer på boxningssäckar och lära mig lite fotarbete.

Jag var trött efter träningspasset och solade lite innan jag gick till rummet och gjorde mig i ordning till middagen (idag serverades suchi!). På kvällen gick jag på en sång och dans show som var jättetrevlig.

0 (1)

Rhodos02

Rhodos03

Rhodos04
Onsdagsmorgonen spenderades i poolen, innan jag gick på en 70 minuters lång grekisk språkkurs för att lära mig lite grekiska glosor och grammatik. Jätteroligt! Sedan spenderade jag mer tid i poolen, innan det var dags att äta lunch.

Efter lunch gick jag en på strandpromenad och var med på ett danspass där jag fick lära mig en grekisk dans. Jag hann vila lite innan det var dags för mitt Bokwa-pass och sedan tog jag en liten simtur innan jag gick till mitt rum. Jag vilade lite innan middagen, idag var det grekiskt tema i restaurangen och en liten marknad utanför restaurangen. Mysig kväll och härlig dag!